Reflectie …EQUINOX de Toamna


 

Toamna in Lisboa (Equinoxiu)

 

In 10.10.2010 am sarbatorit local EQUINOXIUL .

Neasteptat de multa lume si nu foarte mult fast si formalitate; important este ca si in acest an am avut parte de un moment in care am intalnit prieteni vechi cu care am impartit atata timp,idei,vise,filosofii ,idealuri … .

Este poate ultimul an al nostru in Portugalia , destinul cu “tara pamanturiior rosii”.

Am reflectat putin asupra istoriilor asemanatoare ; Elide si el a petrecut cativa ani buni in Portugalia (mai putin decat noi) in Lisboa si Cascais, ea in drum spre o alta tara.

A locuit in casa in care , ciudat, si noi am facut cunostiinta cu Filosofia, Cunoasterea si Esoterismul; a trait acelea si sentimente pe care le traim si noi in aceasta tara.

A avut framatariile noastre ,obsesiile noastre, cautariile noastre…toate acum cca 71 ani in urma.

Eliade ne spune:

(Lisabona 1941.)

“Îmi place să stau, în după-amiezile acestei primăveri târzii, în Praça do Comércio, pe balustrada Tagelui. Sunt atâţia pescăruşi neodihniţi care îşi încearcă norocul în apele tulburi, galbene, uleioase, ale fluviului şi urmărindu-le zborul scurt, zvâcnit, între un ţipăt şi un salt înapoi, mă trezesc târziu, fără gînduri, liniştit, depărtat de mine însumi, întrebându-mă cînd s-a transfigurat lumea din jurul meu şi a ajuns atît de frumoasă

Nicăieri, în nici o ţară, n-am ascultat o chemare mai melancolică, mai sfâşietoare ca a tocilarului din Lisabona. Meşterul acesta obişnuieşte să-şi vestească trecerea pe străzi suflând într-un nai scurt câteva sunete de o tulburătoare tristeţe, lungi, şovăitoare şi sugrumate brusc într-o chemare ascuţită, ca un cîntec rănit. Tocilarul îşi fluieră deznădejdea mai ales în după-amiezile calde, când soarele adoarme marii arbori, şi o boare sticloasă se prelinge pe caldarîmuri. Parcă ar fi ultimul om viu petrecându-şi jalea într-un oraş părăsit.Şi iarăşi îl aud către apusul soarelui, cînd văzduhul îşi recapată tranparenţa şi încep să fumege arborii bine mirositori. Este fără îndoială cea mai desăvârşită expresie a lui saudade.(dor de…).”

Este timpul reflexiei a conexiuniilor juste asupra trecutului pentru a putea concluziona corect inainte primaverii.

Sa fie munca de atatia ani doar o povara gratuita doar ca lectie de viata? Sa fie aceasta plata iluminarii noastre sau primul pas al ei?

Cu mult timp in urm am baut din paharul cu apa si otet , licoarea amara a dizolvarii , am baut si din vinul unificarii…si a rezultat haosul si confuzia, drumul sinuos al labirintului obscur.

Chemarea tocilarului din nai despre care vorbeste Eliade a fost si primul sunet special pe care l-am auzit pe strada in Lisboa in primele noastre zile ale misiunii de aici.

Si eu am simtit aceia si durere in acel sunet straniu scos din nai…mult timp nu am stiut despre ce este vorba insa mereu am simtit ca fiind analogic unei apocalipse.

Ne pregatim pentru a sedimenta in amorteala iernii tot ce am putut culege de pana acum, sa cantarim si sa alegem… .

About FIVEBLUEAPPLES

"Poti face tot ce doresti insa nimanui rau" Aleister Crowley FIVEBLUEAPPLES este un spatiu in care studiem si comentam simbolul esoteric , principiile alchimice a celor 5 mistere si autocunoasterea Sinelui. Bazat pe teorii Jungiene incercam sa refacem dand sens explicativ drumului in Legenda Personala urmand simbolulrile Arcanelor Majore ale Tarotului in sens filosofic desigur. FIVEBLUEAPPLES nu este si nu va fi o organizatie sau religie ; este un spatiu care reuneste persoane cu dorinta cunoasterii , cu puterea personalitatii si cu frumusetea interioara indiferent de crez religios ,sex sau nationalitate. Militam pentru armonie, pentru umanism si liberalism si punem egal fara nici cea mai mica diferenta intre femeie si barbat. Consideram ca sec. XXI este secolul reanvierii spiritualitatii si inceputul unei noi ere a marilor Revelatii. Mottoul nostru este: "Faci tot ce doresti dar nimanui rau!" Adm blog . USA : Gabriel Fischer Adm blog Canada: Nina Russell Adm account Australia : Dan Izvernariu