Poemul de Ary dos Santos


TU care dormi pe trotuar pe roua in noapte 

Pe patul facut din frunze, vant si ploaie

TU care ai in noaptea de Craciun doar insingurare si suferinta

Esti prietenul meu, frate

Esti fratele meu!

Si TU care dormi singur in cosmar si gelozie

In pat de matasuri facute din foc

Si suferi fara murmur , singuratatea de Craciun

Esti prietenul meu, frate

Esti fratele meu!

Craciunul e in Decembrie

Dar chiar si-n Mai ar putea fi

Craciun e si-n Septembrie

E atunci cand omul aceasta ar dori.

Craciun e cand se naste o viata in zori

Craciunul este acel fruct la sanul unei femei

Esti TU cel ce inventeaza jucarii, pentru a le oferi

Esti TU cel ce construieste papusi sau trenuri ce zboara in Luna

Si esti mintea fiului tau in ce nu poti cumpara…

Esti prietenul meu, frate

Esti fratele meu!

Tu vei vedea-n fereastra propria-ti foame pe care noi nu o stiim

In fiecare felie stralucitoare din bolo-rei*

Si pui amaraciune in fiecare dulce ce eu ti-am cumparat

….

Esti prietenul meu, frate

Esti fratele meu!

Craciunul e in Decembrie

Dar chiar si-n Mai ar putea fi

Craciunul e in Septembrie

E atunci cand omul aceasta ar dori

Craciun este cand se naste o viata-n zori

Craciun e intotdeauna fructul din pantecele unei femei.

______________________

(*) bolo-rei -trad. aproximativa : cozonacul regal; acest cozonac este o reteta specifica portuguesa si este popular asemeni  retetei italiene”Pannettone”. Bolo -rei contine stafide,bucati de radhat,ciocolata iar pe exterior este ornat cu diverse bucati de fructe zaharisite  ,seminte si alune. Se serveste inspecial de Craciun, acompaniat cu vin de Porto,Madeira,Moscatel… .Vezi imagine in Wikipedia la link: BOLO-REI

Trad./adapt.:

.:Doris Izvernariu _Lisboa Portugal  30-12-2010 (6010)

Original em Português
Tu que dormes a noite na calçada de relento
Numa cama de chuva com lençóis feitos de vento
Tu que tens o Natal da solidão, do sofrimento
És meu irmão amigo
És meu irmão
E tu que dormes só no pesadelo do ciúme
Numa cama de raiva com lençóis feitos de lume
E sofres o Natal da solidão sem um queixume
És meu irmão amigo
És meu irmão
Natal é em Dezembro
Mas em Maio pode ser
Natal é em Setembro
É quando um homem quiser
Natal é quando nasce uma vida a amanhecer
Natal é sempre o fruto que há no ventre da Mulher
Tu que inventas ternura e brinquedos para dar
Tu que inventas bonecas e comboios de luar
E mentes ao teu filho por não os poderes comprar
És meu irmão amigo
És meu irmão
E tu que vês na montra a tua fome que eu não sei
Fatias de tristeza em cada alegre bolo-rei
Pões um sabor amargo em cada doce que eu comprei
És meu irmão amigo
És meu irmão
Natal é em Dezembro
Mas em Maio pode ser
Natal é em Setembro
É quando um homem quiser
Natal é quando nasce uma vida a amanhecer
Natal é sempre o fruto que há no ventre da Mulher.

About FIVEBLUEAPPLES

"Poti face tot ce doresti insa nimanui rau" Aleister Crowley FIVEBLUEAPPLES este un spatiu in care studiem si comentam simbolul esoteric , principiile alchimice a celor 5 mistere si autocunoasterea Sinelui. Bazat pe teorii Jungiene incercam sa refacem dand sens explicativ drumului in Legenda Personala urmand simbolulrile Arcanelor Majore ale Tarotului in sens filosofic desigur. FIVEBLUEAPPLES nu este si nu va fi o organizatie sau religie ; este un spatiu care reuneste persoane cu dorinta cunoasterii , cu puterea personalitatii si cu frumusetea interioara indiferent de crez religios ,sex sau nationalitate. Militam pentru armonie, pentru umanism si liberalism si punem egal fara nici cea mai mica diferenta intre femeie si barbat. Consideram ca sec. XXI este secolul reanvierii spiritualitatii si inceputul unei noi ere a marilor Revelatii. Mottoul nostru este: "Faci tot ce doresti dar nimanui rau!" Adm blog . USA : Gabriel Fischer Adm blog Canada: Nina Russell Adm account Australia : Dan Izvernariu

We check our emails several times each day and will respond to your enquiry as soon as possible

