NATURA REA A LUCRURIILOR : DUREREA


MOON :

Sep 27 2011

New Moon

0% of lunar illumination
14 days to full moon
0 days to new moon more…

 

DUREREA . LUPTA . FRUSTRAREA

Sunt 3 elemente continute in 3 principii care definesc AVANSUL UMAN care se refera la : CUNOASTERE, PUTERE, FRUMUSETE – cei trei stalpi ai EVOLUTIEI UMANE.

Sunt 3 principii ce stau in spatele FRUMOSULUI , in spatele a ceeace numim SALUTAR si TEORETIC in lupta noastra pentru a INAINTA.

Este usor sa spui , EU VREAU, EU POT, EU SUPORT ..este greu insa sa procedezi trecand aceste etape.

Cumva acest fapt face perte din principiul DUAL , bine / rau , rece /cald , durere / placere ( ida & pingala) , intuneric / lumina. Antagonismul.

Exista un paradox stabilit stiintific , mintea umana este accelerata in faza extrema , indiferent daca aceasta este cu referire la durere sau la placere. Nu exista diferenta intre SADO/MASO si HEDO, exista doar aplicatia unei stari din cele doua , efectele in genere sunt aceleasi .

Pierderea constiintei poate fi intalnita in ambele stari; este ca si cum ai intelege ca : nu exista notiunea de INTUNERIC sau LUMINA , exista doar perceptia de fotoni, de energie.

Cu toate acestea in marea majoritate (covarsitoare a indivizilor) , ratiunea ne spune sa ne ferim de durere, acel instinct…

Am sa va contrariez cu un argument, un argument forte ce tine de ratiune si de natura umana…se spune: “ Cea mai buna metoda de-a anula frica este in a o aborda frontal” este ca si cum am spune: “Daca te temi de moarte si pentru a te vindeca de aceasta anxietate va trebui sa ai o tentativa de sinuidere nereusita…” Ce spun, NU INCERCA ACASA , este doar un exemplu!

Se mai stie ca sub presiune mintea umana LUCREAZA mult mai bine, mult mai rapid si mai eficace.

-Am putea crede ca SEFIA unde lucrezi face presiuni psihice asupra ta pentru a te stimula?

-Posibil insa mai cred ca este doar din intamplare ; sefii nu au astfel de capacitati de intelegere altminteri nu ar fi sefi.

Viata este compusa din ceeace popular stiim  :”suisuri si coborasuri” , acea curba sinusoidala ce alterneaza intre negativ si pozitiv . Atentie ,insa, aceste alternari nu snt obligatorii de aceasta va spun , NU FORTA NOROCUL sau nu te increde in faptul caMAI RAUNUPOATE FI.

“Sa ai puterea sa astepti sa treaca cadavrul dusmanului tau de moarte pe apa garlei pentru a te bucura pe deplin dupa aceia” – Idee Confuciusiana

"i see myself in his eye" - reprezentare ca FRACTAL fiveblueapples publications © 1996 l.a. ca, us by:danIzvernariu LISBOA PORTUGAL 2011

DUREREA

Experienta mea poate fi un fractal din viata ta.

Povestea esoterica-initierea si darul

Cu douazeci de ani in urma, am fost initiat in ritualul alchimic egiptean ; multi au sa creada acum (si eventual sa surada complice) ca am facut parte din Ritul Memphis pentru ca , vor face conexiunea cu numele publicatiei FIVE BLUE APPLES _ Memphis.

Am sa le spun:

– VA INSEALATI!

Adevaratele cercuri esoterice  nu se ocupa de politica, religie si barfa dar desigur de spiritualitate; acestea nu au frontiere, liste de adepti si membrii si nici ierarhii altele decat NATURA o releva in oameni precum nu este nevoie ca o hartie sa te faca cunoscut ; acest tip de  oameni sunt calatori , nu au averi , nu au frica si nu se compromit …acest tip de oameni se recunosc pe strada, se simt unii pe altii fara a demonstra simboluri. Acest tip de oameni nu cauta insusirea puterii ci intelegera utilizarii ei.

Am afirmat anul trecut ca PIERDEREA are ca efect DUREREA.

Orice am pierde fie fizic sau spiritual acest fapt nu trece fara a marca existenta ; efectul pierderii este DUREREA manifestata in diverse moduri .

Te ai  taiat la deget? Te doare?! Ce legatura are aceasta cu ce spun? Simplu : pierderea temporara a integritatii tale fizice printr o rana care provoaca la nivel senzorial un mare disconfort.Dar aceasta durere se manifesta ma mult din spaima decat din leziune. Iata nervul coular poate fi sectionat fara ca sa simti! Un caine lovit cu un ziar facut sul are senzatia imapctului eagla cu cea a unei lovituri dureroase.

DUREREA cea mai puternica este aceia care se manifesta in durata si nu in intensitate…corpul uman si psihicul stie sa se conserve sa se apere, acesta “inventeaza” si anihileaza senzatia, insa durerea cea mai mare este aceia care persista si se manifesta ca “o pietricica in bocanc in plin mars” .

Acea senzatie de permanenta (surda) ce nu permite autoapararii sa se focalizeze pentru a o anihila prin ignorare, acele momente tragice fac LUPTA.

Dar cum poti lupta sleit de durere si stress?

Nu cred ca MOARTEA inseamna durere; durerea pricinuita de moarte este doar in constiinta noastra ,un fel de orgoliu ca am pierdut ceva (drag sa spunem) ; propria durere in propria moarte nu cred sa existe doar pentru simplu fapt ca pierderea energiei face sa dispara senzorialul si acea memorie logica.

DECI, nu moartea este durerea,ci tocmai viata in sine.

Durerea in viata tine de doua ipoteze ce sunt in functie de nivelul pregatirii noastre; prima consta in durerea pricinuita de necunoastere si care se manifesta prin surpriza ; aceasta trece pentruca noi vrem sa trecem spunand in definitiv : “a fost o lectie”.

As denumi acest tip de durere ca : DURERE PASIVA pentru ca nu are nici o legatura cu rationamentul in prim impact…ea vine si punct. Dupa se trag concluziile.

Al doilea tip este durerea ce vine din rationament , ce vine tocmai anticipat pentru ca rationand reusesti “sa vezi” cu ochii mintii ce se intampla cu tine si dimensiunea ta (cu terti) , cu spatiul din jurul tau. Durearea aici vine din acea “impotenta” de a face ceva pentru a opri acel tavalug.Acea framantare…ce se instaureaza in subconstient si devine obsesiva si greu de vindecat.

Sa ma fac inteles…vezi situatia Razboiului secund Mondial in care in fata raului nimeni nu a opus rezistenta desi se stia sau se banuia ca RAUL va stapanii, va distruge samd.

DUREREA cea mai mare este atunci cand vezi ce se intampla in jurul tau; atunci cand vezi care sunt itzele si masinatiile ce sunt instrumentate in RAU in defavoarea chiar a adeptiilor acestora, insa, TU nu poti spune nimic pentru ca NIMENI nu te crede si mai rau, tu depinzi de situatia in sine.

Fiecarea avem un dar; unii l-am descoperit , altii l-am adaptat sau imbunatatit, altii il ignora, dar fiecare in sine are ceva stralucit.

Acest DAR se reagaseste in strafundul top-ului dorintelor tale care incep cu :

“EU VREAU SA FIU…”

Cand spui aceasta , tu deja ESTI insa nu ai descoperit cum sa procedezi sau nu ai curajul sa afirmi ceeace simti ca esti.

EU (personal) am dorit candva “sa pot vedea ceea ce altii nu nu pot vedea” (citat din propriile spuse la initierea duin 1993) – eram un tinerel naiv si vistator, speram sa vad demoni si ingerasi , fantome si a patra dimensiune daca este posibil.

Am sa va spun ceva, am reusit! Insa am reusit doar partea metaforica a celor dorite initial , partea eXoterica a vietii.

Se mai spune : “ai grija ce iti doresti pentu ca s-ar putea sa primesti” , eu va confirm, este adevarat, dar real de adevarat!

Este o durere perpetua sa poti intelege totalitati de lucruri, sa distingi ce sta in penumbra, umbra si dedesupt si toate acestea izvorate dintr-un gest neansemnat .

La incept am invatat simboluri, mai apoi ani de zile m-am jucat cu deck-ul de TAROT incercand sa aproximez prin combinatii de sugestii simbolice relationate cu o intrebare un prognostic cat mai aproape de adevar, mai apoi am invatat sa ma concentrez si sa probez ce inseamna a “pune mintea in alb” respectiv a lasa mintea libera sa iti arate … sau ceeace unii denumesc meditatia ALFA starea la limita treaz/adormit in care imaginiile se compun si raman in memorie, stare propice fenomenului anticipatiei sau dejavu.

Dupa ani de experiente si exercitii am ajuns sa vad ce poate fi mai rau privind doar cu coada ochiului surprinzand strafulgerator : gesturi, grimase, momente…sau ascultand INFLEXIUNEA vocii cuiva la telefon care minte sau induce in eroare sau vrea sa tranzmita o informatie despre care nici macar nu ar vrea sa vorbeasca ;sau sa simt de la distanta starea de fapt a cuiva in moment cheie sau realtionat cu mine.

Toate acestea sunt lucruri extraordinare in care ani de zile mi-am pregatit senzorialul si am ajuns sa imi trezesc instinctele de autoconservare animalice ce zac in orice individ.

DUREREA in cazul meu sta faptul ca rar intalnesc UMANI printre INDIVIZI ; durerea este ca VAD ades si nu pot face nimic in fata faptului ce vine cu asa o forta ca un tavalug .

Exista in proiecte (planuri) parti extraordinar de frumoase , de inaltatoare si ideale insa mai exista si partea ce spune: “ Planul tau e bun, inaltator, uman,caritabil, nobil insa uite…ai cativa ce iti fac opzitie , ucide-i!” . Aceasta parte ma dispera pentru ca nu am obisnuinta si puterea de-a omora intentionat si atunci sufar consecintele iar consecintele sunt DURERI ASUMATE (anticipat vb. mai sus) ; poate pentru ca sunt un modest si nu cred ca eu am puterea sa schimb ceva doar pentru ca nu cred ca am planul cel mai optim si mai perfectionat. NIMENI nu este perfect!

DUREREA este o un efect a unui soc , viata contine moartea , sensul este unic si totul se transforma intro jungla in care valoriile si nonvaloriile isi cer dreptul la existenta. Doar cei mai tari supravietuiesc si cei mai puternici au dreptate.

DUREREA , spuneam, este sa VEZI sa SIMTI, sa AUZI si sa GUSTI din capitolul discordiei , aceasta nu va dispare decat daca o infrunti ; ca sa o infrunti trebuie sa o desconspiri si sa o anihilezi prin decimare chiar fara mila. In caz contrar vei fi victima.

Ma intreb acum la incheiarea articolului meu:
-Chiar ii pasa pasarii cerului pentru ziua de maine?

Am sa imi raspund retoric :

-Fericiti cei saraci cu duhul si am sa parafrazez “caci acestia nu vor sti nici cei pericolul, nici cand moartea si chinul le sta in preajma” .

About FIVEBLUEAPPLES

"Poti face tot ce doresti insa nimanui rau" Aleister Crowley FIVEBLUEAPPLES este un spatiu in care studiem si comentam simbolul esoteric , principiile alchimice a celor 5 mistere si autocunoasterea Sinelui. Bazat pe teorii Jungiene incercam sa refacem dand sens explicativ drumului in Legenda Personala urmand simbolulrile Arcanelor Majore ale Tarotului in sens filosofic desigur. FIVEBLUEAPPLES nu este si nu va fi o organizatie sau religie ; este un spatiu care reuneste persoane cu dorinta cunoasterii , cu puterea personalitatii si cu frumusetea interioara indiferent de crez religios ,sex sau nationalitate. Militam pentru armonie, pentru umanism si liberalism si punem egal fara nici cea mai mica diferenta intre femeie si barbat. Consideram ca sec. XXI este secolul reanvierii spiritualitatii si inceputul unei noi ere a marilor Revelatii. Mottoul nostru este: "Faci tot ce doresti dar nimanui rau!" Adm blog . USA : Gabriel Fischer Adm blog Canada: Nina Russell Adm account Australia : Dan Izvernariu

One thought on “NATURA REA A LUCRURIILOR : DUREREA

  1. […] la mica mea trilogie-blog : “ Natura rea a lucruriilor:DUREREA/LUPTA/ FRUSTRAREA” , vezi bloguri anterioare link in cuvintele din citatul de mai […]

We check our emails several times each day and will respond to your enquiry as soon as possible

