SIMBOLUL TAPULUI ( analiza unui vis)


SIMBOLUL CAPREI in esoterism

Analogia in alchimie cu BAPHOMET sau primul Dumnezeu precrestin : GNU

Vis:

“…INSA tu aveai un lant de gat, pe care eu ti l-am desfasurat, si l-am dat jos de la gatul tau….iar tu mi-ai aratat o realitate pe care martori ai acelei realitati au confirmat-o…anume, mi-ai aratat ca unii oameni au coarne, si un rege al Rusiei a avut copii deasemenea cu coarne…si tu faci parte din realitatea aia…hm, cu coarne, si-ti spun sincer ca nu m-am speriat de „fotografiile „ce mi le-ai aratat, ale acelor oameni cu coarne…insa mai totii au spus ca pentru mine este o alta realitate si deci….nu stiu ce sens a avut visul asta Dan!te rog foarte mult sa-mi spui….cine esti tu?”

4-01-2012 corspondenta.

Exoteric explicat prin prisma lui Jung

Cel ce viseaza este angrenat dupa cum afirma in unele  practici ritualice esoterice ale Caii mainii stangi.

Din paragraful de mai sus lipseste (intentionat) partea erotica dar vin si explic ca bigotismul respectiv ideia de doua sotii apartine de drept onorabilului domn cu barbuta despre care se spune ca ar fi angajatul perfect (vezi C.G.Jung vol 12) sau insusi Lucifer.Contextual a se citi in Tarot , Arcana majora : Indragostitul.

Iata, acest arhietip apare in vis ca o faptura inlantuita care urmeaza a fi descarcerata de constrangerea “lanturiilor” .Lanturiile aici au multe sensuri ca metafora si nu voi insista pentru a nu plictisi. Cert este ca prin ritualul de grad superior , tantric, persoana in cauza “elibereaza spiritul” care, citind mai departe devine consilierul ei explicand anumite realitati nevazute ce dainuie pe Pamant.

Desigur “incornoratul” in acest caz este simbolul Luminii respectiv instrumentul iluminarii prin divulgarea unui secret (anticul arhietip Eva si Spiritul sau Secretul lui Venus ) ca rasplata pentru eliberare.

Mult timp, inca si azi, Diavolul este asociat cu Capra (Tapul) ; este si pentru mine o mare dilema dece chiar cu acest animal in fapt putin asociabil cu inteligenta.

Tapul apare si in Masonerie ca simbol ; acest fapt este mult comentat si blamat tocmai din cauza asocierii lui cu Diavolul. Stalpul corespondent Tapului ar fi chiar cel DORIC despre care stiim ca simbolizeaza FORTA.

Prin analogie Capra=Doric=Forta in contextul visului am putea spune FORTA (fertilitatea sau potenta masculina) ce se exprima ata orizontal sexual cat si vertical intelectual iata personajul eliberat are coarne si in plus divulga existenta a altor astfel de persoane in aceasta lume ce au “coarne”, printre care “ copii unui tar rus”. Este posibil ca in acest context ideia de persoane cu coarne sa se refere in fapt la felloship .

Capra (Tapul, masculin) este si simbolul dionisian (Masonerie timpurie editat de Manly P. Hall) in care simbolul caprei inseamna DIVINUL precristian (Pan).

Capra in fapt este asocierea de idei de joaca, nebunie,instinct, dorinta de inalt, salt, piatra/stanca- cumva exact activitatea post initiatica a studentului mason mereu pus in situatia limita si in salturi de pe o “piatra” pe alta “piatra” .

In alta ordine de idei , tapul mai are si un context subtil de phalus respectiv de puterea si fertilitatea lui , vezi Cornul Abundentei  ; sau daca facem referire la astrologie , acest simbol este asociat cu cel al zodiei Capricornului , perioada in care natura incepe sa revina la lumina dupa Solstitiul de Iarna atat de intunecat.Ascensiunea Soarelui (relationat cu ceeace spuneam mai sus : Iluminarea)

See more in MASONIC DICTIONARY – GOAT

Esoteric , speculativ :

Este foarte posibil ca in timpul somnului constiinta celui ce viseaza sa releve una din caiile prin care acesta ar ajunge la o anume cunoastere sau o anume initiere …desigur prin dezlantuire, descarcerare ,meditatie si ritual tantric.

Visul in fapt este o invitatie/provocare ce , categoric, poate fi acceptata sau nu de cele ce viseaza in realitate ,privind urmarea Caii mainii stangi . Ca in orice situatie de acest gen “o mana iti arata in fata o alta te impinge de la spate”  sunt “voci” ce afirma ca aceasta cale (lume) nu este pentru cel ce viseaza prin urmare acesta traieste dilema arcanei “Indragostitul” .
Solutia este alegerea …

Cine sunt eu?

Eu sunt acela care pentru unii pare ca…iar pentru altii este! Nu eu pot spune cine sunt ci mai degraba altii pot spune ce vad in entitatea mea. Hermetic spus ar fi : “Eu sunt acela ce sunt

Dan Izvernariu 04-01-2012 Melbourne Australia

About FIVEBLUEAPPLES

"Poti face tot ce doresti insa nimanui rau" Aleister Crowley FIVEBLUEAPPLES este un spatiu in care studiem si comentam simbolul esoteric , principiile alchimice a celor 5 mistere si autocunoasterea Sinelui. Bazat pe teorii Jungiene incercam sa refacem dand sens explicativ drumului in Legenda Personala urmand simbolulrile Arcanelor Majore ale Tarotului in sens filosofic desigur. FIVEBLUEAPPLES nu este si nu va fi o organizatie sau religie ; este un spatiu care reuneste persoane cu dorinta cunoasterii , cu puterea personalitatii si cu frumusetea interioara indiferent de crez religios ,sex sau nationalitate. Militam pentru armonie, pentru umanism si liberalism si punem egal fara nici cea mai mica diferenta intre femeie si barbat. Consideram ca sec. XXI este secolul reanvierii spiritualitatii si inceputul unei noi ere a marilor Revelatii. Mottoul nostru este: "Faci tot ce doresti dar nimanui rau!" Adm blog . USA : Gabriel Fischer Adm blog Canada: Nina Russell Adm account Australia : Dan Izvernariu

3 thoughts on “SIMBOLUL TAPULUI ( analiza unui vis)

  1. V.:G.:M.: spune:

    Buna dimineata Dane,
    La multi ani!

    Am citit despre Hieros Gamos si despre simbolul Tapului.
    Intamplarea face ca nu ma pot loga la comentarii, asa ca am sa las cateva observatii pentru tine aici.
    Din cele pe care le-am citit pana in prezent, simbolul caprei, pentru populatiile de pastori care caracterizau inceputurile credintelor mistice si religioase ale omenirii, este intalnit in mai multe culturi.

    1. la romani prin dansul caprei din colindele romanesti de anul nou, un ritual caruia i s-a pierdut intelesul initial, probabil mostenit de la daci.

    2. lai grecii antici preluat apoi de romani, asa cum bine ai observat tu, prin zeul Pan – Faunus (roman) dar si prin acei satiri (fauni) care aveau doar trup de tap si cap de om.

    3. la hinduisti prin zeul Daksha – trup de om si cap de capra – care zeu are o poveste foarte spectaculoasa – uite un fragment revelator, dintr-o postare a mea mai veche, din informatiile pe care mi le-a dat Wikipedia :

    „M-a intrigat maretul Zeu dac Daksha si l-am gasit pana la urma in folclorul hinduist. Inseamna, Arian si este socrul lui Shiva, caci acesta din urma, care ulterior a devenit cel dintai, s-a casatorit cu fiica lui, Shakti. Daksha este un Prajăpati adica este unul dintre fiii lui Brahman, nascut fie din degetul cel mare de la picior al lui Brahma fie prin unirea cu Aditi. Si unde mai pui ca Shiva, care-i era ginere lui Daksha, dar in acelasi timp si unchi dupa tata, l-a omorat la furie pe socru-sau care-i era si nepot, tocmai pe el, pe Daksha, zeul cel nemuritor si i-a aruncat capul pe foc. Dar mai apoi s-a razgandit si l-a inviat, iar ca sa-l omagieze cum se cuvine, i-a pus un cap de capra. Iar Daksha, dincolo de faptul ca a patit-o ca zeu nemuritor, adicatelea sa moara, si basca sa-nvieze, s-a mai si umilit in fata lui Shiva si l-a implorat in genunchi sa-l ierte .”

    Am curatat textul cat am putut de remarcile acide pe care le-am facut la vremea aceea, incercand sa combat o teorie a medicului Napoleon Savescu precum ca Daksha este un zeu la origine dac si ca arienii, care in mintea lui NS erau vezi bine daci, care au invadat India in neolitic, au adus cu ei acest zeu.

    4. la celti, cultul tapului era la loc de cinste. Acest lucru este foarte important caci cel putin jumatate din vechea Europa era populata de celti. In vremurile acelea, venerarea tapului nu avea conotatie malefica, deoarece ei, dupa cum se stie, venerau spiritele naturii. Desigur ca este posibil ca acest cult al tapului, respectiv al caprei la daci, sa se fi intins in toata Europa, stiut fiind ca celtii au invadat teritorii locuite de daci si traci ceea ce l-a determinat pe Burebista, supranumit celtoctonul (omoratorul de celti) sa-i impinga inapoi in granitele lor naturale si chiar prin exterminare, sa le cotropeasca unele teritorii. Tot de la celti este posibil ca acest cult al tapului sa fi patruns in statele Greciei antice, fie prin imprumut de la traci, asa cum bunaoara cultul lui Dionysos si legenda lui Orfeu au ajuns in imaginarul lor mistic si religios, fie imprumutat direct de la celti, prin contactele pe care le-au stabilit prin coloniile grecesti infiintate prin toata Mediterana, fie adus de catre ionieni sau dorieni atunci cand, venind de undeva din nord, nu se stie precis de unde au traversat Balcanii.
    Acum desigur ca desi taramaul speculatiilor fara o baza certa ramane deschis, un lucru ramane totusi evident si anume ca acest cult al caprei si al tapului, ca simbol al fertilitatii si potentei masculine a fost raspandit in mai toata Europa si nu provenind dinspre vechii greci, ci mai degraba invers, stiut fiind ca grecii, ulterior elenii, s-au aglutinat ca popor din triburi provenind din trei ramuri distincte, aheii, ionienii, dorienii, care s-au asezat consecutiv peste populatia neolitica din Peninsula Balcanica si Asia Mica, incepand cu anul 2.000 ihr

  2. V.:G.:M.: spune:

    Ai avut o nedumerire in ceea ce priveste asimilarea Diavolului cu Tapul. Lucrurile sunt foarte simple. Daca ai sa urmaresti infatisarea Diavolului in iconografia crestina timpurie, ai sa vezi ca acesta este reprezentat ca un inger negru, stiut fiind ca, desi aduce oamenilor cunoasterea, el este privit ca un inger cazut, povestea biblica a lui Lucifer fiindu-ti desigur cunoscuta. Si mai stii desigur ca evreii il asimileaza unui inger ascultator al lui Dumnezeu, doar crestinii dandu-i o conotatie malefica.
    Fapte:
    In Evul mediu intunecat, pana in momentul in care Biserica, si in special cea catolica, intarindu-si puterea locala in toata Europa occidentala si avand un un numar suficient de mare de prozeilti, a renuntat la a mai fi toleranta cu enoriasii in privinta altor credinte si ritualuri practicate in paralel, doar pentru simplul motiv ca acestia sa o recunoasca de stapana, sa vina la slujba si sa plateasca cotizatia, ei bine pana in acel moment, Satan era reprezentat in icoane ca un inger cazut sau ca un fel de balaur inaripat cu gheare si coada, dar fara coarne si copite. Deoarece cultul Tapului, desi nepericulos in sine, ramasese o practica frecventa in randul populatiei crestinate din acea vreme, ca sa reteze orice deviere de la „invataturile sfinte” si ca sa-i orienteze pe toti crestinii cu fata doar catre biserica, in asa fel incat sa-i stapaneasca mai bine, clericii au identificat Diavolul cu Tapul si au inceput sa puna pe rug „vrajitoare”. Din acel moment, in icoane, el apare sub forma de tap, imagine preluata ulterior si in iconografia ortodoxa. Pictorii de icoane si zugravii de biserici nici nu au trebuit sa-si bata capul prea mult cu „noua” infatisare a lui Satan, ci pur si simplu au folosit o imagine arhetipala aflata deja in imaginarul colectiv si anume cea a zeului Pan sau Faunus, nefacand decat o mica modificare de inteles, aceea de a inlocui naiul din mana zeului cu furca.

    Desigur ca nu este singura cosmetizare a imaginilor religioase, caci mistificari iconografice s-au mai produs in istoria religiei. Bunaoara, cei trei Crai de la Rasarit care s-au orientat dupa o stea pana la ieslea in care s-a nascut Iisus erau pictati la inceput cu totii albi. Asta pana in momentul in care un pictor iconar a considerat ca ar da bine in peisaj si unul negru. De-atunci, fara nicio baza, in toate icoanele cu inchinarea magilor, unul este intotdeauna negru…

  3. Multumesc , Dan!
    + comentariul tau cu lux de amanunte , blogul e mai complect! Buna interventia ta, multumesc!

We check our emails several times each day and will respond to your enquiry as soon as possible

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s